26 ledna, 2015

Ukradené modlitby



Autor: Jennifer Clementová
Žánr: Román
Hodnocení: **
Počet stran: 224
Nakladatelství: Knižní klub

Více než deset let vedla Clementová rozhovory s dívkami a ženami v mexických věznicích i tajných úkrytech. „Zpovídala jsem přítelkyně, manželky a dcery překupníků drog a brzy jsem pochopila, že Mexiko je králíkárnou ukrytých žen,“ říká Clementová.
Ladydi Garcia Martinez je vášnivá, zábavná a chytrá. Ale to není žádná výhra. Narodila se totiž do světa, kde je nebezpečné být dívkou. V horách mexického Guerrera se musí ženy o sebe postarat samy, protože jejich muži odešli hledat příležitost jinam. Ve stínu drogové války se tu na kraji vesnice kupí těla, aby se za pomoci štírů a hadů vrátila zpátky do země. Vyučování probíhá jen občas, to když se nějaký dobrovolník nechá zlákat, aby na jeden školní rok opustil město. V Guerreru kralují narkobaroni, zatímco matky tu převlékají svoje dcery za syny, a pokud to nejde, „dělají je ošklivé“ – stříhají jim vlasy, začerňují zuby, cokoli, jen aby je uchránili před nenasytnými drogovými kartely. A kdykoli se nablízku objeví černé SUV, Ladydi se spolu se svými kamarádkami schovávají do děr za domy jako zvířata, aby je nikdo neviděl. Ale...

Příběh popisuje, jak žijí lidé v Guerreře v Mexiku. Dívky jsou oblékány za chlapce, snaží se je všelijak zošklivit (černý povlak na zubech apod.), aby je dealeři drog neunesli, jelikož tam dělají často nájezdy (a někdy vám pohodí na zahrádce mrtvolu...). Doktoři sem přijíždí jednou za čas v doprovodu policie a učitelé se často střídají jako dobrovolníci. Zem je plná různé havěti. Půda neúrodná. Muži pryč. Jsou zde samé ženy a musí se o sebe umět postarat...

Kniha začala celkem slibně, příběh Ladidy mě zajímal. A celkově mě lákalo téma v knížce. Bohužel, kniha je psána tak...zvláštně. Nesedlo mi to. Jsou zde prostě samé jednoduché věty. A je to hrozně zmatené, jakoby autorka napsala to, co ji zrovna napadlo. 
Knihu jsem nakonec bohužel nedočetla. Myslela jsem, že čtu autobiografii, netušila jsem, že je příběh smyšlený, ač na základě skutečnosti.


Další verze obálky:



















Žádné komentáře:

Okomentovat