10 června, 2016

Všichni jsme hleděli vzhůru

50%

Všichni jsme hleděli vzhůru je kniha o životě, promrhaných šancích a o lásce. 
Co vy byste dělali, kdyby měl za dva měsíce asteroid zničit svět?

Než se objevil ten asteroid, nechali jsme se škatulkovat: sportovec, vyvrhel, flákač, snaživec.
Pak jsme se podívali vzhůru a všechno se změnilo.
Říkají, že tu bude za dva měsíce. Takže máme dva měsíce na to, abychom vylezli ze svých škatulek. Dva měsíce na to stát se někým lepším než doteď, něčím, co vydrží i po samotném konci.
Dva měsíce na skutečný život.
Příběh o tom, co s vámi udělá blížící se katastrofa. Příběh, který vůbec není o té katastrofě. Příběh o lidech.

Šok z pádu
Obyvatelé Ameriky jsou vystrašeni - z vesmíru se blíží asteroid, který nejdříve působil jako nevinná hvězdička, teď však všechny ohrožuje na životech. Lidem možná zbývají jen dva měsíce života, než asteroid dopadne a zničí svět. Co si počít? Co udělat? Jak se rozloučit?
Právě o tom je kniha Všichni jsme hleděli vzhůru, která se soustřeďuje kolem čtyř hlavních hrdinů ze střední školy. Ti se navzájem neznají, nebo spolu mají nevyřízené účty. Brzy je však osud přiměje, aby spolupracovali, chtějí - li zbytek svého krátkého života prožít v míru. Venku se totiž začínají dít ohavné věci, lidé šílí z konce světa a ztrácí zábrany. Jak daleko jsou schopni zajít?

Do příběhu ze středoškolského prostředí samozřejmě patří i školní láska, vznikající ale i zanikající přátelství a vliv rodiny. Nic na tom nezmění ani fakt, že hrdinové této knihy odpočítávají poslední hodiny svého života. Kolikrát se ještě osprchují? Kolikrát se ještě vyspí, dají si kávu? A najdou konečně toho pravého?


,,Eliza dostala od celé školy nálepku coury. Se svou mámou nekomunikovala a její otec umíral. Pokud ale v posledním roce něco získala, pak to byla lekce o tom, že ať trpíte sebevíc, vždycky můžete trpět ještě víc. A ta hvězda jí připadala jako jasné znamení, že ono ještě víc přichází."

Čtyři příběhy
Kniha Všichni jsme hleděli vzhůru je vcelku klasicky dělena na kapitoly. Zajímavým osvěžením je ovšem to, že každou kapitulu vypráví jeden ze čtyř hlavních hrdinů a jejich pohledy se neustále střídají. Styl psaní pana Wallacha je velice příjemný a poklidný, kapitoly na sebe krásně navazují a příběhy se prolínají.

Všichni jsme hleděli vzhůru je čtivá kniha, avšak jí chybí akce a celková promyšlenost. Myslím, že potenciál tématu by se dal více rozpracovat. Určitě potěší svou nenáročností, ale pro milovníky dobrodružnější literatury určitě není. Doporučuji na klidné večery venku pod hvězdami.

Knihu můžete zakoupit v síti prodejen Knihy Dobrovský

http://eshop.knihydobrovsky.cz/eshop-kategorie-beletrie.html

14 komentářů:

  1. No čekala jsem něco dramatičtějšího když šlo o asteroid... :-) Ale číst se to dalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To i ja.. asi jsem si myslela, ze to bude neco o zamysleni nad zivotem. A ne pribeh o ctyrech pubertacich a jejich divnych problemech

      Vymazat
  2. To je škoda, myslela jsem, že kniha bude dobrá, ale ono to vypadá, že spíš ne :/

    OdpovědětVymazat
  3. Ta obálka je prostě nádherná :3 Je to škoda, že tam není ta dramatičnost, o to víc by to právě tohle téma chtělo... pokusím se od toho příliš neočekávat :)

    OdpovědětVymazat
  4. Musím přiznat, že tvé hodnocení mě docela zarazilo, čekala bych ho vyšší. No, stejně ji potřebuju, tak uvidím sama, až se k ní konečně dostanu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jono, bohuzel, u knihy jsem se spise trapila. Nikdy se mi k ni nechtelo vracet, ale kdyz uz jsem ji cetla (donutila se), tak mi nevadila, ale i tak, zkratka mam na vyber lepsi😃

      Vymazat
  5. Páni, tak teď jsem na rozpacích :/
    Knihu jsem měla v plánu... ale na druhou stranu po Tvé recenzi si chci na knihu udělat názor ještě více :D
    Super recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky. No, kazdy to ma jinak. Mne delalo problem ji docist. Ale stejne jsem to mela s Aristotelem a Dantem a Verity...

      Vymazat
  6. Mě nadchnula ta anotace. Známá říkala, že to brala jako odpočinkovku a moc si to užila, takže asi záleží, kdo od toho, co očekává nebo jak moc je náročný čtenář. :o) Mě jsi svou recenzí došťouchla k tomu, abych se o knihu zajímala. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspon, ze tak😂. Ja mivam co se recenzi tyce, zrejme vice uspechu s tema negativnejsima😂

      Vymazat
  7. S tým úplne súhlasím, že autor nevyužil dostatočne potenciál nápadu. Bolo to zaujímavé čítanie, našlo sa tam dosť veľa pekných myšlienok, ale myslím si, že aj tak sa z toho dalo vyťažiť oveľa viac. Škoda.

    OdpovědětVymazat