27 července, 2016

Záblesk světla

 85%

 Rodinná tragédie. Nenávist otce a syna. Dědictví. Tajemství. A duchové, jež nemohou odejít ...

Léto roku 1990. Jones Riddell nedávno zbankrotoval a po neshodách s manželkou se rozhodli pro dočasné odloučení. Teď přivádí svého syna Trevora do Riddell House, monumentálního rodinného sídlo vypínajícího se nad rozlehlém pozemku nad Pugetovým zálivem u Seattlu, jehož výstavbě kdysi padl za oběť čarokrásný les. Jones sem přichází s jediným cílem – přesvědčit svého otce, trpícího Alzheimerovou chorobou, aby sídlo prodal.
Záhadný a trochu i strašidelný dům je plný tajemství, a tak Trevor při zkoumání tajných schodišť a podzemních katakomb narazí na ducha, který má s domem své plány – přírodě vrátit to, oč byla obrána. Chlapci však nikdo krom jeho dědečka nevěří. Jeho odvaha postavit se tváří v tvář temné minulosti svých ziskuchtivých předků se však ukáže být jedinou možností, jak celou rodinu zachránit…

Rodinné dědictví
Otec hlavního hrdiny upadl do velkých dluhů, dokonce přišli i o střechu nad hlavou. A tak se rozhodl vrátit se zpět ke kořenům - k setře a otci do Seattlu. Jejich úkol je prostý - zbavit svéprávnosti dědečka trpícího alzheimerem a rodinný majetek rozprodat.
Když přijíždí se svým otcem ke starému rodinnému sídlu, jež se po generace dědí z otce na syna, ještě netuší, co ho tam čeká. Není to jen dědeček, kdo se vzpírá rozprodání svého dědictví. Domem se ozývá přízračné kvílení a všichni jeho obyvatelé slyší v tanečním sále kroky a hudbu. 

,,V domě Riddellových je tajné schodiště,“ pokračovala Serena, aniž by se na chvilku odmlčela. ,,Nevím kde. Je to přece tajemství, že Jonesi? Tajemství, které jsi znal jen ty a matka. Já byla moc malá na to, aby mi o tom tajemství řekli. Je tu skryté schodiště, Trevore, a když ho najdeš a škrtneš zápalkou, v tom záblesku světla spatříš přízrak. Ducha domu Riddellových.“

Tajemství
Příběhem čtenáře provází čtrnáctiletý Trevor, který se rozhodne rodinným tajemstvím přijít na kloub. Po seznámení s dědečkem a tetou, jež nikdy předtím neviděl, pojme podezření, že nic není takové, jaké se zdá být. Postupně nachází ukrytá zákoutí domu a jeho okolí, kde se mu po kouskách vyjevují další části příběhu, jež odkrývá poselství domu samotného. To, co však nakonec zjistí, jej šokuje natolik, že bude stát před životním rozhodnutím - postaví se na stranu domu nebo své rodiny?

Příroda a Bůh
Záblesk světla se nese v duchu přírody a duchovního ponaučení. Některé postavy z knihy jsou velice volnomyšlenkářské a příběh tak doplňují o filozofii života, sepjetí s přírodou a Bohem. Hlavním námětem knihy je kromě rodinných tajemství a znovuobjevení lásky k sobě, také vnímání světa kolem nás, stromů, hlíny, vody, lidí a jejich propojení. Děj se soustřeďuje na výrobu a práci s dřevem, z nějž je také rodinné sídlo postaveno a o boj mezi pokrokem, bohatstvím a samotnou přírodou.


Kniha nabízí komplexní příběh, jež propojuje rodinnou ságu s duchovním světem. Autor příjemně vykreslil seattleské prostředí, především lesy, a svým postavám přidal zvláštní, tajemný charakter. Čtenáři by se neměli nechat zmást, jelikož lidé, se kterými se v příběhu setkávají, jsou manipulativní a vychytralí.
Záblesk světla je čtivý, hutný román především o rodině a o splynutí duše s přírodou. Tento román si vychutnají především milovníci rodinných ság, přírody, duchovna a tajemna.

Vstal jsem a díval se na chodbu. Nic. Pocítil jsem chlad; průvan z ventilátoru mi přejel po krku, až jsem se otřásl. Byl bych odpřísáhl, že mě někdo oslovil jménem. Když jsem zavřel dveře a vrátil se do postele, a uslyšel jsem tiché vrzání, někde hluboko v útrobách domu, jako by mě volal přímo dům.




Knihu doporučuji zakoupit v prodejnách Knihy Dobrovský
http://eshop.knihydobrovsky.cz/eshop-kategorie-thrillery-2454.html

14 komentářů:

  1. Všechno mě láká až na to duchovno, ale i tak jsem na tu knížku děsně zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
  2. Sakra, sakra, to bych si asi fakt měl pořídit :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hm, knizku vidim poprve, ale obalka je skvela... Ta modra ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Ha, tahle kniha je dnes všude! :). Viděla jsem ji i v knihovně, když si jí jedna paní půjčovala :). Můj šálek četby to není, ale věřím, že mnoha lidem se bude líbit :).

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky napsaná recenze! Líbí se mi, že to píšeš tak, aby to bylo přehledné. :)
    Jinak kniha mě zaujala jak zajímavým příběhem tak krásnou obálkou :) v srpnu si jdu do knihkupectví koupit Temný stín od Sylviana Reynarda, tak si tam určitě koupím i Záblesk světla.
    Děkuji za pěknou a objektivní recenzi! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji moc. Take neholduji splyvajicimu textu.
      Tak doufam, ze se Vam bude libit;).
      Děkuji za chválu a komentář.

      Vymazat
  6. To vypadá dobře. Knihu už jsem někde viděla, protože tak nádherná obálka z hlavy nevypadne, ale dosud jsem nepřemýšlela o přečtení. Díky za recenzi, protože bez ní by mi asi tato kniha utekla.

    OdpovědětVymazat
  7. O knize slyším poprvé, ale nevypadá vůbec špatně.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat