08 října, 2016

Panův tajemný odkaz: Mezi elfy proti své vůli


 YA fantasy
70%
Byl jsem zvědavý. Dokonce hodně. Přece jen na té dívce závisí budoucnost.
Budoucnost celého národa.
A já bych ji měl chránit.
Víc než to: Moje budoucnost je s ní úzce svázaná.
Mám se s ní oženit!


Felicity Morganová je ta nejobyčejnější holka z celého Londýna. Je jí sedmnáct, ještě nosí rovnátka a móda je pro ni cizí slovo. Je pořád nevyspalá, protože vypomáhá mámě v jejich hospodě. Když se ve škole objeví nový kluk, krasavec, ze kterého jsou všechny holky naprosto paf, je jí to nějak jedno. Jenže on je jí pořád v patách, jako by byla jediná holka na celém světe. Někdy se na ni podívá tak, jakoby uměl číst její myšlenky. Krásně voní senem a rašelinou, a navíc je vtipný a chytrý. Když jí jednoho dne řekne, že právě ona je podle věštby předurčená, aby zachránila říši elfů, pomyslí si, že se asi zbláznil. Zblázní se i ona a vydá se s ním na cestu za tajným posláním?

Vyvolená
Lee, devatenáctiletý kluk, nastoupí na střední školu, kvůli svému posání. Má najít dívku, jež je mu souzena a jež má zachránit jeho svět. Svět elfů. Když však svou vyvolenou pozná, je nemile překvapen. Felicity Morganová je nemotorná, obtloustlá teenagerka, školní loser, která kromě školy musí po nocích vypomáhat své matce v hospodě, a tak neustále zapáchá kouřem a alkoholem. Přesto se Lee snaží Felicity přiblížit a oba brzy zjistí, že je mezi nimi neobvyklé pouto. Felicity ale proti svým citům k Leeovi bojuje, nechce se nechat zlákat školním krasavcem. Když jí však Lee několikrát pomůže v různých nepříjemných situacích, a nakonec se společně ocitnou v 8. století, začíná Felicity tušit, že se jedná o mnohem víc, než o lásku dvou teenagerů.

Dvě části
První polovina příběhu se odehrává výhradně na střední škole a převážně se věnuje prohlubování přátelství mezi hlavními hrdiny, milostným scénám, a také školní šikaně. Překvapila mě velmi příšerná rodinná situce většiny hrdinů, hlavně pak  Felicity. Musím přiznat, že tam jsem opravdu zuřila, jak se může vůbec nějaký rodič či sourozenec takto chovat. Věřím, že takové rodiny skutečně existují (a ještě horší) - o to je toto téma ožehavější.
V druhé polovině příběhu se již čtenáři dočkají  fantasy - cestování časem, nadpozemské síle a různým záhadám.
Jako celek do sebe tyto dvě části pěkně zapadají, autorka začíná pozvolna a snaží se nejprve vykreslit charaktery postav a jejich vzájemné sympatie či antipatie, rodinné situace, a až poté pomaloučku a v náznacích odkrývá fantazijní stránku knihy.

Čtivý a nápaditý příběh
Kniha je opravdu velice čtivá a navíc i vtipná, vytkla bych jí jediné - část s Richardem. Vím, že vám to nic neřekne, ale přesto to do recenze napíšu. Také trochu část s "pretty woman" bych si odpustila. Pokud si knihu přečtete, asi mi dáte zapravdu. Jinak je příběh nápaditý, legrační a vzbuzuje emoce.

Dle mého názoru se bude líbit milovníkům Twilight ságy (školní protředí, nadpozemské bytosti s nelidskou silou a schopnostmi, bohatý krasavec, který ochraňuje nemehlo...) a teenagerům 14 +.

Děkuji nakladatelství Fragment za eknihu.
www.fragment.cz

7 komentářů:

  1. 8. století, jo? To nezní vůbec špatně :D Myslíš, že by mě to chytlo?

    OdpovědětVymazat
  2. Hm, asi by mě to lákalo, kdyby postavy nebyly tak mladé a nebyla tam opětovně ta střední škola...

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze :) Vypadá to zajímavě, i když odhadujI, že to nebude zázrak, ale spíš PĚKNÁ oddechovkA :)Po knížce se plánuji podívat :)

    OdpovědětVymazat
  4. Potřebuji pomoc zítra z te knihy Mám referát ale knihu jsem dostala o Vánocích tudíž jsem knihu nestihla přečíst můžete mi prosím napsat jak to skončilo moc prosim

    OdpovědětVymazat