01 února, 2017

Knihovníček: Leden - Kniha, kterou jsem někomu doporučila


Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete. Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.



Knih jsem doporučila spoustu, třeba dnes jsem své šéfové doporučila Psí poslání.
Každopádně minulé léto jsem byla pár dní na dovolené s Knižní brloh, a Jindra fantasy moc neholdoval. Nicméně jsem jej přesvědčila o schopnostech Sarah, a jelikož jsem tou dobou byla odvařená z Dvora trnů a růží, doporučila jsem mu tuto knihu. Vyprávěla jsem, o čem byla a také, že autorka píše i sérii Skleněný trůn, což samozřejmě věděl, ale nebyl si touto sérií jist. Nakonec jsem mu Dvůr trnů a růží koupila jako překvapení k narozeninám, ale den před tím, než jsem dárek chtěla zaslat, mi napsal, že si ji koupil - a tudíž přišla náhlá improvizace - vyměnila jsem Dvůr za Skleněný trůn:).
Pokud si dobře vzpomínám, Dvůr trnů a růží se mu velice líbil a ocenil i Skleněný trůn, i když jsme se oba shodli, že Dvůr trnů a růží je pro nás, čtenáře převážně romantiky, lepší volbou.

Jindrův závěr:

,,Zamilujete si to nehostinné prostředí, jednotlivé postavy, ale i knihu samotnou. Myslím, že díky oné romantické lince si příběh dokáží užít i ti, kteří nejsou čtenáři fantasy, protože i já se mezi ně řadím – a jak vidíte, jsem nadšený. Už dlouho se mi totiž u žádné knihy nestalo, že bych se při pohledu na počet stran divil, jak se v ní mohlo stát tolik věcí za tak krátkou dobu? Tohle dokáže jen skvělý autor, kterým Maasová bezpochyby je. A její Dvůr trnů a růží v sobě má vše, co má dobrá kniha mít – romantiku, lásku, strach, radost, smutek, napětí.. a to zní dělá knihu s velkým K."

3 komentáře:

  1. Dlhšie po knihe pozerám, ale ešte som sa k nej neodhodlala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na knihy od této autorky se chystám už poměrně dlouho, ale stále se mi nějakým zázračným způsobem vyhýbají. Uvidíme, jak to zvládnou ještě dlouho :D

    OdpovědětVymazat
  3. Už po knížce dlouho koukám, ale zatím nebyl nějak čas :) Ale už si ten čas doufám brzo najdu ;)

    OdpovědětVymazat