03 června, 2017

První hrob napravo


Charley vidí duchy. Může si s nimi povídat, může jim naslouchat, může se jich dotknout. Což jí velice pomáhá při řešení kriminálních případů. Když je však přizvána k záhadné vraždě, ke které má tři "trošku mrtvolné" svědky, zapojuje se do hry i dlouho ztracený přítel...
Nebo nepřítel?

Originální „paranormální thriller“ plný humoru, napětí a neuvěřitelných zvratů. Charley Davidsonová je soukromá detektivka, moderní žena s běžnými starostmi a problémy. To ovšem jenom na první pohled … Ve skutečnosti se narodila jako bytost s nadpřirozenými schopnostmi, která dokáže vstoupit do světa zesnulých. Zemřelé vidí všude kolem, může se jich dotýkat a oni jí pomáhají s řešením případů. Všechno je o to složitější, že vyšetřovatelku sleduje tajuplný muž, „syn Satanův“, jehož šarmu Charley nedokáže odolat. Kdo je ten záhadný hrdina, o kterém se jí zdají sny plné vášně? Je vůbec živý, nebo je mrtvý? A co by se stalo, kdyby mu podlehla?

Charley už není dívka, je to žena. Táhne jí na třicet a je stále sama. Pracuje jako soukromé očko pro různou klientelu a pomáhá místní policii, v níž pracoval její otec, jež je nyní v důchodu, a místo něj nastoupil Charleyinin stýc. Charleyina pomoc při vyšetřování ale nespočívá v tom, že by honila zloděje a vrahy. Ne, Charleyina pomoc je opravdu vyjímečná. Vidí totiž duchy. Už odmala komunikuje se záhrobím a duše zemřelých ji nedávají pokoje. Říkají o ní, že pro ně září jako slunce. Charleyin úděl je však ještě o malinko strašidelnější. Nejen, že může komunikovat s duchy, dotýkat se jich, naslouchat jim... Ona sama je jakýmsi portálem na "druhý břeh". Charley tyto duše převádí tam, kam patří. Čím tedy ve skutečnosti je? Charley sama sebe nazývá smrtkou. Jen smrt umí to, co ona. Ale nikomu v okolí se s tím nesvěřila. Ani otci, jemuž od pěti let pomáhala nacházet vrahy díky duším, jež jí vypověděli svůj příběh, ani strýčkovi, jež v tomto rodinném duchu pokračuje.

Charley však není zasmušilá nudná holka. Umí se radovat ze života a sarkasmus jí není cizí. Ráda si vystřelí ze sebe jakožto srmtky, tak i ze "svých" ztracených oveček.
Charley však odmala pronásleduje podivný temný stín, jež jí nahání opravdovou hrůzu. Říká mu Kosťa. Vždy, když se ocitne v nebezpečí, Kosťa zabíjí. Zaútočí někdy na někoho, koho má ráda? Nebo na ni samotnou?

,,Dobré ráno, pane Wongu!" houkla jsem do kouta. Nevěděla jsem, jestli mě pan Wong slyší.
,,Je tam na hanbě?"

Dobrá otázka. ,,Sama nevím, proč stojí v tom koutě. Byl tam, už když jsem si ten byt pronajala."
,,Vy jste si pronajala byt s nebožtíkem v obýváku?"
Pokrčila sjem rameny. ,,Ten byt se mi líbil, tak jsem si řekla, že před něho postavím třeba knihovnu. Ale pak jsem se nemohla smířit s pomyšlením, že se za mojí sbírkou harlekýnek vznáší duch nějakého Číňana. Ani nevím, jestli by se mu takové knížky líbily."

Detektivní příběhy paranormální ženy Charley jsou vskutku zábavné i dramatické. Charley je holka, která mi sedne. V knize se objeví detektivno, paranormálno, smrtečno, vražedno i sexovno. První hrob napravo se mi děsně líbil, velice mi připomněl seriál Posel ztracených duší, jež se v jisté době těšil velké oblibě. Pro lidičky, kteří mají rádi příběhy vtipné, strašidelné i romantické, je kniha První hrob napravo jasnou volbou. Zkuste ji a oblíbíte si ji. Nikdo vám neřekne nic jiného.


Nejlepší ceny knihy najdete zde.
https://www.srovname.cz/darynda-jones-prvni-hrob-napravo/srovnani-cen/k.2740305

1 komentář:

  1. tahle serie me taky zaujala, ale rikala jsem, ze zatim pockam, kolik dilu zvladne nakladatel vydat :-)

    OdpovědětVymazat